maandag 19 augustus 2013

Gehaakte kussen-hoezen

Voor mijn verjaardag kreeg ik cadeaubonnen.
Ik had bedacht dat ik hiervan iets moois voor mezelf wilde m(h)aken;
kussen-hoezen's met granny's.
Het patroon van deze mooie bloem-granny's vond ik hier.
De kleuren van het garen zocht ik uit bij de kleuren van de bank
(die is al 14 jaar oud, maar zo goed als nieuw, dus met nieuwe kussen-hoezen
toch een beetje een frisse 'look' geven)
Ik haakte met Catania, haaknaald 3.
Het was echt heerlijk om te doen; een groter project geeft toch wel rust, vond ik.
Niet steeds zo nadenken maar lekker haken...



Toen deze af was ben ik met hetzelfde garen en kleuren aan een nieuw hoes begonnen.
De inspiratie voor deze steek vond ik bij Haakjuffie.
Zij haakte er een blikje mee om.
Ik haakte eerst een kleurig vierkant en daarna haakte ik de rand
eromheen, het meest met gebroken wit, dan werd het wat rustiger.
Ook deze steek haakte weer lekker weg.
Om allebei de kussens zit als laatste nog een schulprandje.
De achterkanten heb ik niet gehaakt,
maar ik heb er een gebroken witte poplin achter gedaan.
Ik ben er zelf echt blij mee, het staat zo gezellig op de bank!



Lieve groet,


17 opmerkingen:

  1. Erg leuk geworden, mooie kleurtjes!
    Groetjes Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kleuren en de patronen zijn prachtig! Vooral de bloemengranny vind ik heel bijzonder. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn gewoon super geworden.
    Zachte, lieve kleuren met een herfst tintje.
    Nog een fijne week,
    Liefs Valerie ♥

    www.atelier-valerie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kussen heb je gemaakt. De bloemengranny is heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind ze ook echt super leuk...
    Ik heb ze elke keer een stukje zien groeien dat was ook leuk!!
    liefs Jorina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kussens. De kleuren hebben iets zachts en passen echt mooi bij de bank. Leuk dat je twee heel verschillende patronen hebt gebruikt. Door het kleurgebruik passen ze toch mooi bij elkaar.
    Dat is bij jou in huis nu fijn genieten van dit verjaardagscadeau.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. enorm mooi zijn ze allebei
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi echt helemaal a la Linda! En wat is je bank nog netjes na zoveel jaar. Heerlijk om zelf zulke mooie dingen te h(m)aken.Ik vind het andere kussen trouwens ook een erg leuk patroontje,is weer eens wat anders als granny's. Groet en tot snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super mooie kussentjes. Ik heb toevallig ook die bloemetjes voor mijn laatste project gehaakt. Zo een leuk patroontje.

    Geniet er van ze zijn echt prachtig geworden.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi geworden je kussens's ,een leuk vakantie werkje!
    Ik was ook bezig... maar niet zo snel al jij!!!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig je kussens...vooral de laatste vind ik erg mooi! Da's lekker zitten/liggen geblazen! fijne avond xxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beautiful Linda. You have made a fine pillow with the pattern. Thank you for the link.

    May I post your lovely photo on my blog? I will link back to you. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. What a pretty pillow - very nice work. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties!