woensdag 15 januari 2014

Leuke Muts

Voor mijn oudste dochter (16 jaar, heeft het altijd koud ;)
haakte ik een heerlijke warme muts.
Het patroon komt uit het boek 'Goed gemutst' van Ellen Kegels.
Het model heet Baggy Beanie.
Als garen gebruikte ik Katia Alaska.
Op 30 graden te wassen en 100% acryl.
Een fijn te haken garen; ik gebruikte haaknaald nr. 6
Het patroon hebben we wat naar eigen idee aangepast
tot het helemaal naar Lisanne's zin was.
Met was kruissteken erop vonden wij hem nog leuker worden.
In de muts naaide ik een strook fleece
(7 cm breed, geeft patroon ook aan);
lekker warm en het kriebelt niet.
De jas had ze deze winter nieuw,
de colsjaal (gekocht) werd vorig jaar door haar zusje gebruikt
en nu met de muts erbij een leuk setje dachten wij.
Enne... als ze gaan lukken laat ik jullie later nog
de bijpassende gehaakt wanten zien.


Een warme groet,

Linda

12 opmerkingen:

  1. staat haar geweldig mooi model :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk! Mooi gemaakt, wat zal je dochter weer blij zijn! fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie muts. De grote kruissteken maken hem echt helemaal af. Handig om er een strook fleece in te naaien. Dat gaat makkelijker dan hem helemaal voeren en nu is hij lekker warm.
    Dat ga ik onthouden voor als ik weer mutsen haak.

    Plezierige dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke muts, de kruissteken maken 'm bijzonder! Combineert heel goed met de sjaal.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker warm zo’n mooie muts en die kruissteken vind er erg mooi op staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh zeg, wat mooi! Een heerlijk warm geheel. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi geworden!! En die kruissteken doen het er echt leuk op! Laat de winter maar komen.
    Gr.Arjo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super leuk opgepimpt zo en een handig idee dat fleece tegen kriebelen!
    Sukses met haken!
    en nu nog de kou! hebben we gelukkig zelf niet in de hand!
    groetjes esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie muts, door de kruissteken extra leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als jij bij mij komt kijken, dan kijk ik even terug....goed om een mede christen te vinden in de blogwereld....dat doet altijd goed. Mooi kan je haken...goed man.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Linda,
    Een lekkere warme muts heb je gehaakt. Die heeft Lisanne wel nodig als ze vroeg in de morgen op de fiets moet.
    Handig dat je een randje fleece er in genaaid hebt. Als het koud wordt kan je hem misschien wel lenen van je dochter.
    Liefs Gea

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties!