donderdag 12 juni 2014

Mijn tasje is af

Het tasje uit mijn vorige bericht is af!
Het was een leuk project om te haken.
Lijkt inhaken (ook wel tapestry crochet genoemd) misschien ingewikkeld?
Het valt reuze mee.
En door het haken met twee draden is het tasje ook lekker stevig geworden.
Zo zakt hij niet in.




Het beugeltje eraan zetten was nog best een gepriegel hoor.
Door de scherpe gaatjes in het beugeltje brak steeds mijn draad :(
Maar de aanhouder wint!
Ik maakte er nog een voering in,
omdat ik stofje (uit de voorraad) er zo leuk bij vond passen.


Lieve groet,

Linda



16 opmerkingen:

  1. Erg knap gedaan.
    Misschien moet ik me er ook eens aan wagen aan dat inhaken.
    Hij is echt heel leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je zeker eens proberen hoor.
      Het is weer eens iets anders en niet moeilijk!
      En je kunt variëren met verschillende patroontjes.

      Verwijderen
  2. Super gaaf, die voering is ook top! He dat van die scherpe gaatjes had ik gelukkig niet zo, dat is idd vervelend. Erg mooi geworden. Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk hè, dat we allemaal weer een andere kleurencombinatie hadden bedacht.

      Verwijderen
  3. Wauw, jouw tasje is supermooi geworden, en wat leuk om hem een voering te geven. En die hartjes ♡
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een dotje...beugeltjes eraan zetten lijkt me sowieso een akelig klusje. Maar die klus heb jij toch mooi weer netjes geklaard. Erg leuk dat inhaken! Linda fijn weekend en tot maandag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig...de binnenvoering past er uitstekend bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die tasjes of portemonneetjes vind ik altijd lief ...
    Je hebt een mooi exemplaartje gemaakt ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi geworden! Knap dat je er ook stof ingezet hebt! Ik heb zelf nylon draad gebruikt, breekt niet. Heeft als enige nadeel, dat je de draad niet goed ziet. Af en toe zat ik dus in de knoop.... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was begonnen met nylondraad Hennie, maar kennelijk een erg dunne soort...
      Zelfs met dubbele draad brak het steeds.
      Toen maar over op zilverdraad.
      Nou, m'n geduld is weer op de proef gesteld maar ik heb het gered hoor!
      Groetjes, Linda

      Verwijderen
  8. Super mooi met dat hartje extra en met die mooie voering. Zelf had ik de draad even in tweeën gesplitst (voorzichtig uit elkaar halen). Dan gaat het met het vastnaaien van de beugel makkelijker. Met een halve draad past de kleur precies bij het haakwerk.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat van die halve draad is ook een goed idee Margaret!
      Bij kleine portemonneetjes doe ik dat ook altijd.
      Maar uithalen had ik ook niet zo'n zin in, dus maar gewoon doorgezet!

      Verwijderen
  9. Super leuk geworden!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauwwwwww schattig tasje, mooi gedaan :D

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties!